Plan marketingowy dla małej firmy

Plan marketingowy a czasy kryzysu: Dlaczego warto opracować nowy plan marketingowy dla małej firmy

plan marketingowy dla małej firmyW czasach kryzysu firmy muszą ponownie przemyśleć swoją strategię, aby móc trzymać głowy z dala od wody i kontynuować wzrost w kontekście cięć budżetowych i zamrożenia zatrudnienia. Uruchomiły one pewne dźwignie marketingowe. Jaką strategię marketingową przyjąć w czasach kryzysu? Nasza rada. Skup się na pozycjonowaniu firmy.

W związku z kryzysem i jego konsekwencjami w postaci niższych budżetów operacyjnych, niższych poziomów inwestycji, a nawet zamrożenia procesu tworzenia miejsc pracy, firmy musiały znaleźć nowe sposoby podejścia do marketingu. Skuteczniejsze plany marketingowe pod względem rentowności zostały z powodzeniem uruchomione i koncentrują się na trzech kluczowych dźwigniach: marketingu przychodzącym, lojalności klientów i ponownym skupieniu się na swojej podstawowej działalności.

Skup się na marketingu przychodzącym

Marketing przychodzący jest w tej sytuacji całkowicie dostosowany do takiej sytuacji, że dyscyplina ta generuje wysoki zwrot z kontrolowanej inwestycji. Tak więc na przykład koszt pozyskania przewagi dla firmy, która to robi, jest o 60% niższy niż w przypadku tradycyjnych planów marketingowych opartych na reklamie płatnej, odsłonowej.

Inną mocną stroną marketingu przychodzącego jest wektor, który zapożycza sieć (blogi, strony, portale społecznościowe …). Jest to znacznie tańszy wektor dla firm niż środki masowego przekazu, oferujący dostosowaną odpowiedź na wyzwanie, jakim są badania nad kontrolą kosztów.

Ponadto, oferując użyteczne, informacyjne i angażujące treści, marketing wewnętrzny jest szczególnie istotnym planem marketingowym w czasach kryzysu. Ponieważ opracowując takie treści, konsumenci i liderzy mogą dotrzeć do punktu, w którym myślą o zakupie, przechowując informacje dostosowane do ich profilu, które doskonale odpowiadają ich oczekiwaniom, a zwłaszcza potrzebom. Treści o wysokiej wartości dodanej dla konsumenta, które nie wymagają znaczących inwestycji i wydatków na marki.

Poprawa doświadczeń i lojalności klientów

Firmy, które odnoszą największe sukcesy w sytuacji kryzysowej, to te, które są w stanie wdrożyć skuteczne kampanie lojalnościowe, kampanie na rzecz utrzymania klientów. Zgodnie z tym podejściem, możliwość zaoferowania jak najlepszych doświadczeń konsumenckich jest techniką, która wygrywa. Ponieważ utrzymanie klienta jest nadal bardzo kosztowne, a nie pozyskanie nowego, a jednocześnie wymaga mniej zasobów (ludzkich, handlowych i finansowych) niż to konieczne do pozyskania nowych kontraktów.

Marketing cyfrowy jest dobrze znanym sposobem na osiągnięcie tego celu poprzez towarzyszenie klientowi we wszystkich punktach kontaktowych, oferowanie bogatego, wielokanałowego doświadczenia, rozwijanie zindywidualizowanych usług i ofert lub poprzez zapewnienie wsparcia dla klienta.

Zmaksymalizuj wartość i skup się na swojej podstawowej działalności

Marki z różnych branż są żywotnie zainteresowane ponownym skupieniem się na swojej podstawowej działalności, wykorzystując swoje mocne strony, przewagę konkurencyjną i punkty wyróżniające je spośród konkurencji.

Podwaja to wyzwanie w czasach kryzysu: ograniczyć budżety w rozsądnym stopniu w porównaniu z wprowadzaniem nowych produktów i zająć pozycję eksperta w stosunku do konsumentów.

Content marketing jest pod tym względem szczególnie odpowiednią techniką dla marki, która może kontaktować się ze swoimi klientami i bazą kontaktów, koncentrując się jedynie na mocnych stronach swojej oferty na swojej specjalizacji biznesowej. A tworzenie treści takich jak artykuły, filmy video, newslettery, książki-białe pozostaje szczególnie dostępną dyscypliną pod względem budżetu.

Plan marketingowy dla małej firmy

Dlatego też strategie marketingowe w czasach kryzysu istnieją i okazują się skuteczne i rozsądne pod względem inwestycyjnym. W tym kontekście marketing wewnętrzny, content marketing i publikacje cyfrowe wydają się być najbardziej istotne.

Plan Marketingowy dla Małej Firmy
Call Now Button