Katalogi firmowe – Jak je przygotować? Dlaczego warto drukować katalogi reklamowe?

katalog firmowyKatalogi firmowe są wizytówką firmy w zależności od zakresu jej działalności.

Katalogi firmowe to wciąż popularna forma reklamy. Za ich pomocą można zaprezentować ofertę przedsiębiorstwa i przybliżyć działalność firmy. Katalogi pomagają więc w zdobyciu nowych klientów, sprawdzają się podczas targów, wystaw czy konferencji poświęconych określonym branżom. Jak przygotować katalogi firmowe i dlaczego warto się na nie zdecydować?

Katalogi firmowe – od czego zacząć?

Decydując się na katalogi reklamowe, warto zastanowić się najpierw, co mają one zawierać. Na wstępie konieczne jest ustalenie ogólnego projektu, czyli trzeba przemyśleć treść, grafiki, rozmieszczenie elementów w folderze, ilość niezbędnych stron itp. Nie bez znaczenia jest także metoda druku i rodzaj papieru, na jakim zostaną one wykonane. Wydruk katalogów firmowych warto omówić z doświadczoną drukarnią, która pomoże w kwestiach technicznych związanych z przygotowaniem materiałów reklamowych. Do wyboru są najczęściej katalogi z oprawą szytą, spiralowaną lub klejoną. To już w znacznej mierze zależy od upodobań klienta, na jaki rodzaj się zdecyduje.

Katalogi firmowe – treść i wygląd

Projektując katalogi firmowe, najwięcej czasu zajmuje stworzenie treści, ale i oprawy graficznej. Zawartość ma w końcu nie tylko poinformować potencjalnego klienta o ofercie firmy, ale i zachęcić go do skorzystania z jej usług. Należy więc sporo czasu poświęcić tekstom w folderach. Nie mogą być one napisane skomplikowanym językiem, odbiorca nie może mieć problemu ze zrozumieniem opisywanych produktów czy usług. Najlepsze są krótkie komunikaty, które dodatkowo będą zawierały przekaz sugestywny, taki który skłoni do większego zainteresowania ofertą. Ponadto, jeśli w katalogu są przedstawiane produkty, nie można zapominać o ich specyfikacji, ale i cenie. Ważne są także informacje o firmie i dane teleadresowe.

Nie bez znaczenia jest również wygląd katalogu. Kwestie estetyczne są ważne z punktu widzenia klienta. Ludzie często zwracają uwagę na to, jak coś wygląda. Jeśli widoczne są błędy, nie tylko w treści, ale też w jakości np. zdjęć, może to niektórych zniechęcić. Warto więc zainwestować w dobrego grafika, który zrealizuje projekt według wytycznych i będzie on pozbawiony wad. Istotna jest także kwestia kolorystki. Najczęściej nawiązuje ona np. do logo firmy. Najważniejsze, by katalog był przyjazny w odbiorze, zbyt jaskrawe lub ciemne kolory mogą uniemożliwić zapoznanie się z ofertą.

Katalogi firmowe – dlaczego warto je drukować?

Katalogi reklamowe warto drukować w kilku przypadkach. Najczęściej firmy decydują się na nie, kiedy wprowadzają na rynek nowy produkt, kolekcję lub wybierają się na targi dotyczące danej branży. Szczególnie w tym ostatnim przypadku warto zainwestować w taką formę reklamy, ponieważ warto pochwalić się usługami podczas wydarzeń poświęconych konkretnej branży, a to też dobra okazja do zaprezentowania własnej firmy. Dzięki temu można nawiązać nowe kontakty, które być może przerodzą się w dłuższą współpracę.

Plan Marketingowy dla Małej Firmy
Call Now Button