Czy reklamy Google to inwestycja w przyszłość?

Reklamy Google - przykłady ikonReklamy Google działają, ale trzeba dobrze je ustawić.

Google Ads to nie tylko niezwykłe narzędzie reklamowe, ale także historia ewolucji marketingu internetowego. Co sprawia, że w 2024 roku przedsiębiorcy, marketerzy i firmy z różnych branż chętnie sięgają po reklamy Google? I dlaczego warto zainwestować w nie swoje pieniądze? Odpowiadamy w tym artykule!

Reklamy Google Ads i AdWords – różnice

Reklamy Google Ads dziś są synonimem skutecznej reklamy online, ale swoje korzenie mają w skromnych początkach. Powstały w 2000 roku pod nazwą Google AdWords, kiedy Internet jeszcze nie był tak potężnym narzędziem komunikacji. Początkowo system reklam AdWords skierowano do zaledwie kilkuset firm i służył prowadzeniu kampanii reklamowych w wyszukiwarce. Był to w porównaniu do dziś prosty model reklamowy: płacisz za kliknięcie w link sponsorowany.

W 2018 roku Google zintegrowało wszystkie swoje narzędzia reklamowe w obrębie usługi i platformy oraz zmieniło nazwę systemu na Google Ads. Google stało się niekwestionowanym liderem w dziedzinie marketingu internetowego, dzięki umiejętności dostarczania spersonalizowanych reklam swoim użytkownikom. System reklamowy od początku był oparty o słowa kluczowe, co zrewolucjonizowało współczesne mechanizmu handlu. Z czasem, cyfrowy gigant zaproponował inne, dużo bardziej elastyczne modele rozliczania, wyświetlania reklam i prowadzenia kampanii, niż tylko płatność za kliknięcie.

Dziś system reklamowy Google Ads to różne modele kampanii reklamowych optymalizowanych i rozliczanych za: kliknięcia, wyświetlenia, objerzenia, konkretne akcje (np. wysłanie formularza, pobranie pdf, wykonanie połączenia przez potencjalnego klienta itp.), transakcje (np. zakupy, zrealizowane koszyki), ROAS (przychód z kampanii).

Reklamy w systemie Google Ads mają szerokie możliwości wyświetlania precyzyjnie kierowanych reklam, które wykorzystują różne zasoby wizualne. Mogą to być zdjęcia, grafiki (banery), reklamy dynamiczne, wideo, produkty.

Kampanie i reklamy w Google Ads – przykłady

Dziś przedsiębiorcy mogą wybierać spośród szerokiej oferty kampanii reklamowych w Google: w wyszukiwarce, sieci reklamowej i u partnerów Google.

Jakie reklamy Google można wyświetlać za pomocą platformy Google Ads?

  • Reklamy tekstowe

Tradycyjne reklamy tekstowe pojawiające się w wyszukiwarce i sieci wyszukiwania Google. Składają się z nagłówka, tekstów reklamowych, nr telefonu, linku do witryny, linku do lokalizacji (z adresem), dodatkowych objaśnień oraz zdjęć i logo.

  • Reklamy graficzne

Równie popularne reklamy wizualne wyświetlane w sieci wyszukiwania i reklamowej Google oraz na stronach partnerów Google. Mogą być prezentowane w formie banerów, zdjęć, animacji czy wideo.

  • Reklamy wideo

Wyświetlane na platformie YouTube, a także w sieci reklamowej Google i u partnerów Google. Mogą być krótkimi lub długimi filmami przed, w trakcie lub na końcu treści wideo.

  • Reklamy produktowe

Wyświetlane w sieci wyszukiwania i reklamowej Google, u partnerów Google, na karcie Google Zakupy (Google Shopping), w YouTube czy wynikach lokalnych. Przedstawiają informacje o produkcie i jego cenie oraz informacje o cenach specjalnych, wyprzedażach, promocjach itd. Przekierowują bezpośrednio na stronę sklepu internetowego.

  • Reklamy lokalne

Reklamy, które promują firmę w określonym obszarze geograficznym, z informacjami o lokalizacji, godzinach otwarcia i ofercie. Wykorzystują informacje z wizytówki Google Moja Firma. Co ważne, w reklamach lokalnych można promować sklep lub stacjonarną hurtownię, czyli w wyświetlać produkty dostępne offline, tj. w danej lokalizacji.

W dzisiejszym świecie marketingu internetowego reklamy Google są jedną z najtańszych form promocji online, z ogromnym zasięgiem i szeroką paletą formatów reklamowych. Są idealne dla każdego biznesu i praktycznie każdej branży. Z fachową wiedzą i przy wykorzystaniu skutecznych narzędzi mogą być opłacalną inwestycją! W prowadzeniu skutecznych reklam Google może pomóc agencja, która jest certyfikowanym partnerem Google.

 

Zobacz: BLOG

Artykuł może zawierać linki do stron i treści od Partnerów, Sponsorów dzięki którym portal jest bezpłatny.

Plan Marketingowy dla Małej Firmy
Call Now Button