Efektywna kampania z agencją mediową

Efektywna kampania mediowa z domem mediowymEfektywna kampania mediowa z domem mediowym

Zaplanowaniu efektywnej kampanii reklamowej i PR wymaga stworzenia wieloaspektowej strategii. Uwzględnienie wielu kanałów komunikacji i ich korelacja w taki sposób, by przekaz był spójny, atrakcyjny i komunikatywny dla określonej grupy docelowej – to zadanie niełatwe. A jednak są tacy specjaliści, którzy korelację działań marketingowych na różnych płaszczyznach tak kochają, że robią z tego sztukę. To przyszło z czasem.

Jeszcze około 20 lat temu…

… promocja marek w mediach była dziełem pojedynczych agencji marketingowych, które same się uczyły na bieżąco i przy kolejnych kampaniach rozszerzały swoje pole działania. Z końcem XX wieku, kiedy zaczęło się kupowanie kampanii reklamowych w prasie, radiu i telewizji w określonym, spójnym stylu, agencje marketingowe jeszcze jako tako sobie radziły. Jednak rynek reklamowy na przestrzeni lat mocno się rozwijał i wymuszał większe zaangażowanie.

W końcu doszło do ukształtowania się trendu na tworzenie w agencjach bardziej wyspecjalizowanych działów, nazywanych z czasem „mediowymi”. Planowanie i zakup mediów – tym miały się zajmować „od A o Zet”. Wydaje się, że to mało, a jednak działy te miały pełne ręce roboty. Negocjacje cen z dostawcami czasu antenowego, oraz dostarczanie reklamodawcom opracowanych badań medialnych, do tego kompletowanie materiału wizualnego i reklamowych treści. Nadszedł moment, że działy mediowe wręcz musiały przekształcić się w odrębne struktury, a właściwie osobne firmy. Powstało pojęcie agencji mediowych, a potem domów mediowych. Od tej pory, samodzielnie zdobywały one swoich klientów, na ustalonych na nowo zasadach. Agencje mediowe w tej chwili to sfera biznesowych usług reklamowych, bez której nie może się udać poważna kampania obliczona na duże zyski. Planowanie strategiczne, analityka i sieć powiązań, mimo pewnej konkurencyjności na rynku mediów, to dziś takie pole, na którym mogą efektywnie działać tylko prawdziwi spece. Tym bardziej, że obecnie od tradycyjnej reklamy – droższy, bardziej wartościowy, bo lepiej przyswajalny i wiarygodny jest PR. Do grona tych nielicznych speców należy zaprzyjaźniona agencja mediowa MecGlobal, z której kompleksowymi usługami można zapoznać się na tej stronie: http://www.mecglobal.pl/. Działania tej agencji poparte są wieloma sukcesami komercyjnymi.

Efektywna kampania 2018 – jaka powinna być?

Rok 2017 roku wchodzi właśnie w drugie półrocze. Właściwie właściciele marek już przygotowują się do tworzenia strategii sprzedaży i określania budżetu na media – na rok 2018. To zwykle robi się w firmach już na przełomie sierpnia i września. Pierwsze przymiarki… Razem z agencjami mediowymi trzeba już na tym etapie uwzględniać planowaniu mediów w kolejnych ramówkach. Integracja różnych narzędzi reklamy i PR jest ważna, bo ma połączyć online z offlinem tak, by efekt był synergiczny. Do tego potrzebna jest analityczna wiedza o tym, na jaką grupę docelową będzie focusowana kampania. Preferencje, sposób podejmowania decyzji zakupowych, wynikających z lifestylu tej grupy – to to trzeba zbadać wcześniej i z dużą szczegółowością. Marketing w mediach w roku 2018 musi być wysoce innowacyjny.

Influencerzy na żywo w Social Mediach

W roku 2018 popularne już od około pół roku transmisje na żywo na Facebooku oraz Instagramie będą podstawą. Social Media i content prezentowany przez wpływowych Influencerów rozhulał się w tym roku na dobre. Póki co odbiorcy polubili tę formę komunikacji i chyba chcą więcej. Product placement w tych kanałach, to to dobry kierunek w kampaniach wizerunkowych marek, a o ich integrację warto, żeby zadbali specjaliści z agencji mediowych.

Marki powinny być widoczne, epatować dynamiką, wzbudzać zaufanie i być ekspertami w swoich dziedzinach. Do tego potrzeba też dobrego content marketingu. Zatrudnianie ekspertów od treści PR – to kolejna ważna „działka” kompetencji agencji mediowych. Dobrze przeprowadzone badania marketingowe, odpowiednie wnioski, potem spójna i porywająca kreacja, nasycona dobrą, atrakcyjna i pożyteczną treścią i… musi się udać! Do tego jeszcze wpisanie się z organizacją kampanii w odpowiednio dobrany czas antenowy mediów i można patrzeć jak rosną słupki sprzedaży. Agencje mediowe obdarza się dużym zaufaniem i inwestuje zwykle duży budżet. Oczekiwania względem nich są ogromne, choć w dużej części reklama i PR to sztuka, która może się spodobać, ale niesie za sobą też spore ryzyko. Warto korzystać z usług najlepszych, by to ryzyko minimalizować.

Plan Marketingowy dla Małej Firmy
Call Now Button