Marketing automotion – jak i gdzie go stosować?

marketing automatycznyAutomatyzacja marketingu to fakt.
Automatyzacja procesów wykonywanych w pracy nie jest niczym nowym. Wiele procedur czy zadań zastąpiły programy komputerowe, które robią to samo co człowiek, ale np. w ciągu 5 sekund. Jednak o automatyzacji marketingu można poznać różne opinie. Część osób go nie wprowadza choć uznaje jego zalety, ponieważ obawia się, że na przykład wysyłanie automatycznych wiadomości zniechęci ich klientów. Jednak marketing automotion dobrze zastosowany ma przynieść same korzyści, w tym napływ nowych klientów.

Co daje automatyzacja marketingu?

Przede wszystkim uzyskanie solidnych i rzetelnych danych o osobach odwiedzających strony online. Wyklucza więc to stosowanie tej metody prowadzeniu marketingu przy firmach reklamujących się offline. Ale tylko z pozoru! Obecnie istnieją narzędzia jak kamery sklepowe, które po połączeniu ze specjalnym programem oznaczają na co klient patrzył w sklepie. Takie badania prowadzone są w terenie, a więc można zmierzyć efekty reklamy offline lub choćby sprawdzić jak klienci dokonują zakupów w supermarketach. Dlatego nie można powiedzieć, że tylko i wyłącznie jest to metoda dla marketingu online. Wystarczy znaleźć odpowiednie narzędzia do wykonania badań i zebrania danych, aby każdy podmiot mógł na tym skorzystać.

Podczas zbierania danych do automatyzacji marketingu poznaje się odbiorców. Można pozyskać schematy zachowań, dane demograficzne czy informacje o zainteresowaniach, a nawet o ścieżkach zakupowych, które prowadzą do zawarcia transakcji albo porzucenia koszyka, bo to też się zdarza. Jednak zamiast samemu przetwarzać dane robi to za nas program, a potem można to wykorzystać do tworzenia kampanii marketingowych dedykowanych konkretnym grupom potencjalnych klientów.

Jak i gdzie stosować marketing automotion?

Automatyzacja marketingu najlepiej sprawdzi się w maillingach, social media i przy landing page. Dlaczego? Ponieważ po segregacji grup odbiorców można stworzyć nie jeden uniwersalny schemat wiadomości, a wiele różnych z podziałem na grupy odbiorców. W ten sposób mimo posiadania schematu wiadomości będziemy je wysyłać w bardziej spersonalizowany sposób pod kątem tego, co konkretną grupę odbiorców najbardziej interesuje. W ten sposób lepiej trafimy z treścią i wzbudzimy większe zainteresowanie. A ponadto automatyzacja pozwoli na szybsze wysyłanie wiadomości czy automatyczne wyświetlanie odpowiedniej landing page lub reklam w social media. Wystarczy tylko kontrolować dane z kampanii i wprowadzać zmiany co jakiś czas. Nie trzeba samodzielnie wysyłać nowej wiadomości do każdej osoby po kolei. Daje to ogromną oszczędność nakładów pracy i czasu.

Więcej o tym, czym jest marketing automotion przeczytasz tutaj: http://growinternational.eu/pl/.

Plan Marketingowy dla Małej Firmy
Call Now Button