Co daje automatyzacja marketingu?
Przede wszystkim uzyskanie solidnych i rzetelnych danych o osobach odwiedzających strony online. Wyklucza więc to stosowanie tej metody prowadzeniu marketingu przy firmach reklamujących się offline. Ale tylko z pozoru! Obecnie istnieją narzędzia jak kamery sklepowe, które po połączeniu ze specjalnym programem oznaczają na co klient patrzył w sklepie. Takie badania prowadzone są w terenie, a więc można zmierzyć efekty reklamy offline lub choćby sprawdzić jak klienci dokonują zakupów w supermarketach. Dlatego nie można powiedzieć, że tylko i wyłącznie jest to metoda dla marketingu online. Wystarczy znaleźć odpowiednie narzędzia do wykonania badań i zebrania danych, aby każdy podmiot mógł na tym skorzystać.
Podczas zbierania danych do automatyzacji marketingu poznaje się odbiorców. Można pozyskać schematy zachowań, dane demograficzne czy informacje o zainteresowaniach, a nawet o ścieżkach zakupowych, które prowadzą do zawarcia transakcji albo porzucenia koszyka, bo to też się zdarza. Jednak zamiast samemu przetwarzać dane robi to za nas program, a potem można to wykorzystać do tworzenia kampanii marketingowych dedykowanych konkretnym grupom potencjalnych klientów.
Jak i gdzie stosować marketing automotion?
Automatyzacja marketingu najlepiej sprawdzi się w maillingach, social media i przy landing page. Dlaczego? Ponieważ po segregacji grup odbiorców można stworzyć nie jeden uniwersalny schemat wiadomości, a wiele różnych z podziałem na grupy odbiorców. W ten sposób mimo posiadania schematu wiadomości będziemy je wysyłać w bardziej spersonalizowany sposób pod kątem tego, co konkretną grupę odbiorców najbardziej interesuje. W ten sposób lepiej trafimy z treścią i wzbudzimy większe zainteresowanie. A ponadto automatyzacja pozwoli na szybsze wysyłanie wiadomości czy automatyczne wyświetlanie odpowiedniej landing page lub reklam w social media. Wystarczy tylko kontrolować dane z kampanii i wprowadzać zmiany co jakiś czas. Nie trzeba samodzielnie wysyłać nowej wiadomości do każdej osoby po kolei. Daje to ogromną oszczędność nakładów pracy i czasu.
Więcej o tym, czym jest marketing automotion przeczytasz tutaj: http://growinternational.eu/pl/.