Jak poprawić open rate w e-mail marketingu?

Jak zwiększyć wskaźnik Open RateJak zwiększyć wskaźnik Open Rate - warto wiedzieć.

Wiele osób zastawia się co to jest Open Rate ? Open Rate jest bowiem bardzo przydatną praktyką wpływającą na marketing podczas wysyłania wiadomości e-mail. Open Rate może mieć swoje znaczenie w różnych działaniach marketingowych. Warto zapoznać się z poniższym artykułem gdzie zostanie przestawione znaczenie tego słowa oraz możliwość poprawienia wskaźnika Open Rate mailingu. Zobacz jak zwiększyć wskaźnik Open Rate.

Co to jest wskaźnik Open Rate?

Jak zwiększyć wskaźnik Open Rate

Jak zwiększyć wskaźnik Open Rate – warto wiedzieć.

Open Rate jest to przede wszystkim wskaźnik, za pomocą którego możemy mierzyć zainteresowanie, zaangażowanie naszych odbiorców podczas wysłania im wiadomości mailowych. Umożliwia on badanie efektywności, jakie podejmujemy w obszarach mailingu, które dotycząc na przykład reklam mailowych, newslettera. Wiele osób wykorzystuje go w swoich działaniach biznesowych, marketingowych ze względu na jego dużą dokładność działania. Open Rate jest wskaźnikiem, który przedstawia wartość procentową maili otwartych przez użytkowników w stosunku do całej liczby maili, jakie zostały wysłane.

Jak zwiększyć wskaźnik Open Rate?

Aby zwiększyć wskaźnik Open Rate warto przede wszystkim zacząć od porządków w naszej bazie klientów kontaktowych. Dlatego też dobrym zabiegiem jest posprzątanie bazy kontaktowej. Dzięki temu większa liczba wiadomości będzie przekazana do odbiorców, którzy będą mieli możliwość ją otworzyć. Odpowiednie posegregowanie kontaktów pozwoli dostarczać dobrane wiadomości do klientów.

Dobrym rozwiązaniem podczas efektywności Open Rate jest minimalizowanie ryzyka trafiania maili do folderu spam. Jeżeli wiadomości są przekazywane do tego folderu to tak jakby nie zostały wysłane wcale. W związku z tym warto zadbać o niezbędne uwierzytelnienie, czy też nie stosować spamerskich nagłówków, nie wysyłać dużych obrazów oraz podejrzanych plików. Dobrze napisane nagłówki wiadomości powinny mieć jasny, rzetelny przekaz, być zwięzłe, a także zawierać najważniejsze wartości dla odbiorcy.

Istotne podczas zwiększania wskaźnika Open Rate jest dopasowanie czasu wysyłki wiadomości. Jest to ważna kwestia. Dlatego powinniśmy dopasowywać godziny wysłania wiadomości do godzin pracy naszych odbiorców, bowiem wzrasta wtedy szansa na otworzenie takiego maila.

Użytkownicy mobilni coraz częściej korzysta z programów pocztowych itp. W tym wypadku polecane jest dostosowywanie tytułu wiadomości do mniejszych ekranów urządzeń.

Podsumowanie

Open Rate jest istotną wartością w e-mail marketingu. Aby uzyskać zadowalający efekt potrzeba trochę działań. Warto pamiętać, że wiadomości wysyłane do klientów są wiadomościami jednymi z wielu jakie odbiorcy otrzymują na skrzynkę pocztową. Warto zaznaczyć, że podczas prowadzenia dobrej strategii w e-mail marketingu niezbędne jest wykorzystywanie metod, danych z różnych zakresów. Analizowanie wyników wysyłki mailingów oraz wyciąganie z nich wniosków umożliwi nam również lepsze podążanie w kierunku optymalizacji OR. Także eksperymentowanie z godzinami i dniem wysyłki wiadomości z jej graficznymi elementami, tytułem, układem treści pozwoli w rezultacie dostosować optymalną formę maili do danych odbiorców.

Poznaj narzędzie Sellizer wspierające e-mail marketing

 

 

Zobacz: BLOG

Artykuł może zawierać linki do stron i treści od Partnerów, dzięki którym portal jest bezpłatny.

Plan Marketingowy dla Małej Firmy
Call Now Button