Na czym polega remarketing?

Remarketing czy newsletterRemarketing jest skuteczny!

Co chwila na rynku e-commerce pojawiają się nowe możliwości reklamowe. Jedną z tych, nad którymi powinniśmy się pochylić jest z pewnością remarketing. To bardzo ciekawe narzędzie, które pozwoli nam dotrzeć do potencjalnych klientów.

Czym jest remarketing?

Najprościej rzecz ujmując jest to metoda pozwalająca na wyświetlanie reklam osobom, które już odwiedziły naszą stronę WWW. Najczęściej remarketing wiąże się z kampanią Google AdWords, choć niektórzy do stworzenia tego typu reklamy wykorzystują także Facebooka’a czy LinkedIna. Skupmy się jednak na pierwszej możliwości. Aby przekaz wyświetlał się wybranym osobom niezbędne będzie zainstalowanie tak zwanych plików cookie. Jest to skrypt, który powinniśmy zamieścić na każdej podstronie naszego portalu, tylko wtedy informacje będą zbierane w odpowiedni sposób. Dane zbierane przez ciasteczka wykorzystujemy następnie w AdWords i tam tworzymy całą kampanię. Cały proces nie jest trudny i warto poświęcić mu nieco czasu.

Kiedy stosować remarketing?

Moment zastosowania remarketingu również jest kwestią sporną. Niektórzy uważają, że reklamy powinny wyświetlać się odbiorcom zaraz po opuszczeniu naszej strony WWW, inni wolą przypomnieć o sobie po pewnym czasie. Wybór należy do nas. Możemy przetestować różne rozwiązania i wybrać to, które przyniesie najlepsze efekty.

Remarketing czy newsletter

Wiele osób spiera się, czy wykorzystywane remarketingu jest zasadne. Uważają oni, że dużo lepszym rozwiązaniem będzie newsletter. Jednak nie jest to do końca prawda. Aby zastosować drugą możliwość musimy nakłonić klienta do podania swoich danych i zapisania się do naszej bazy, w przypadku remarketingu nie musimy tego robić. Jedynym minusem tego typu reklamy może być jej nachalność, ale i z tym możemy sobie poradzić. Wystarczy ustawienie odpowiedniej częstotliwości wyświetlania.

Remarketing to z pewnością bardzo ważne narzędzie, które znacznie pomoże nam w dotarciu do potencjalnych klientów. Warto przetestować to rozwiązanie i sprawdzić, czy dzięki niemu osoby już zainteresowane naszą stroną wrócą na nią i dokonają konwersji.

Plan Marketingowy dla Małej Firmy
Call Now Button