Pozycjonowanie stron w wersji lokalnej

Coraz więcej przedsiębiorców z uwagi na charakter prowadzonej przez siebie działalności korzysta z mocy lokalnego pozycjonowania stron. Na taki krok decydują się najczęściej właściciele salonów fryzjerskich, restauracji i pubów, siłowni czy nawet szkół i przedszkoli, którzy dzięki temu trafiają ze swoją reklamą wyłącznie do osób mieszkających w danym mieście lub regionie. Efekt? Szanse na to, że dani internauci zdecydują się na skorzystanie z ich oferty, znacznie wzrastają. Czym jest regionalne pozycjonowanie stron, zwane także local SEO, i na czym polega? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w przygotowanym artykule!

Czym jest regionalne pozycjonowanie stron?

Lokalne pozycjonowanie stron jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników sieci, którzy bardzo często w trakcie wyszukiwania interesujących ich usług do danej frazy dopisują również nazwę miejscowości czy województwa. A to wszystko po to, aby jak najszybciej znaleźć miejsce, które zapewni im profesjonalną i tanią obsługę w okolicy. Oczywisty wydaje się fakt, że w momencie szukania fryzjera nie interesują nas zakłady z drugiego końca Polski. Właśnie dlatego warto skorzystać z mocy pozycjonowania regionalnego – dzięki niemu będziesz mieć pewność, że na Twoją stronę internetową trafiają wyłącznie osoby zainteresowane firmą i świadczonymi przez nią usługami.

Proces pozycjonowania stron w wersji lokalnej nie odbiega zbytnio od swojego tradycyjnego odpowiednika. W trakcie wyboru fraz wystarczy dodać do nich nazwę miasta, w którym znajduje się siedziba Twojego przedsiębiorstwa. Zamiast promować witrynę pod hasłem „mechanik”, zdecyduj się np. na „mechanik + warszawa”, o ile Twoja firma znajduje się w stolicy. W trakcie podejmowania decyzji odnośnie do słów kluczowych, na które chcesz pozycjonować swoją witrynę, warto również wziąć pod uwagę mniejsze miejscowości w okolicy.

Dlaczego warto zdecydować się na lokalne pozycjonowanie stron?

Jeśli możliwość dotarcia do najbardziej zainteresowanych Twoją ofertą klientów jest niewystarczająca, to mamy dla Ciebie kilka dodatkowych powodów, dla których lokalne pozycjonowanie stron jest dobrym pomysłem. Ten typ działań pozwala wzmocnić regionalny wizerunek Twojego przedsiębiorstwa, co z kolei prowadzi do zdobycia przewagi nad konkurencją, która być może nie zdecydowała się na ten rodzaj pozycjonowania. Lokalne działania to także doskonałe wsparcie dla swojego ogólnego odpowiednika.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Po wyborze odpowiednich fraz kluczowych i połączeniu ich z nazwą miejscowości należy odpowiednio zoptymalizować witrynę. Wprowadzenie zmian jest niezbędne w przypadku np. meta tagów, nagłówków czy samego tytułu strony, aby roboty Google wiedziały, że Twoja firma działa w danej miejscowości lub województwie. Dobrym pomysłem na regionalne pozycjonowanie stron jest również utworzenie wizytówki w Google Moja Firma, czyli usłudze stworzonej specjalnie z myślą o przedsiębiorstwach działających głównie lokalnie. W trakcie jej tworzenia pamiętaj, aby upewnić się, że wszystkie podane informacje są prawdziwe, w szczególności te dotyczące zakresu Twojego działania. Podobnie jak i w pozycjonowaniu ogólnym, tak i w jego regionalnej alternatywie niezwykle istotny jest link building, czyli zdobywanie odnośników prowadzących do Twojej strony internetowej. Warto zdecydować się na witryny, które działają w tym samym regionie.

Lokalne pozycjonowanie stron to znakomita propozycja i ogromna szansa dla każdego przedsiębiorstwa działającego wyłącznie w danym regionie, bez względu na jego wielkość. Z jego pomocą dotrzesz do klientów najbardziej zainteresowanych Twoją ofertą, wzmocnisz swój wizerunek i finalnie zwiększysz zyski.

 

Plan Marketingowy dla Małej Firmy
Call Now Button